mange kom igen nu

Är så himla glad nu. Gårdagen blev super bra ute på Vikbolandet tillsammans med min underbara ponny & underbara pojkvän!
Nimble och jag kom till något stadie där vi blev osäkra på oxer typen. Det resulterade i stopp och till o med uteslutna ( i sommras). Nu har vi inte tävlat på 4 veckor bara tränat och försökt få tillbaka självförtroendet hos bägge. Och det roligaste är att vi fan lyckats lite.
Hon va lite seg igår på framridningen, men de släpper efter kanske 20 minuters genomridning. Blev tillslut lite mer glöd i märren & vi gick in och hoppade fram lite på krysset. Hon hade sån sjukt bra inställning redan då!!! Kunde bara låta henne vara helt och hållet. Lika så när vi hoppade räcket . Sänkte ner oxern och hoppade ett par språng med sjukt bra inställning även där. Kunde helt och hållet bara låta henne va. Hon tog egna val som va korrekta. Hoppade mig även ur sadeln ett par språng. Red ifrån framhoppningen med sjukt bra inställning. Vi va super laddade!!!!!

Väl inne på banan som jag såklart var sen upp till, hann och få upp en bra galopp och hinder nummer ett var en oxer. La ner mina händer helt och bara la på ett stöd med mina ben och säte. Och hon hoppa, som fan. Hon hoppa så jävla bra, dock på hinder nummer fem som var en maxad oxer kom vi väldigt stort in på och fick med oss bakbommen på vägen ner. Annars va hon SÅ fin. Gick och strök mig ifrån andra klassen för jag ville åka hem där ifrån med en BRA känsla och nöjda. Skulle inte förlåtit mig själv om vi gick in och hoppade en till klass och blivit uteslutna. Så tror jag gjorde ett bra val där:D. Rasmus hann inte filma tyvärr.

Idag ska nimble och jag ut och jogga lite :) . Men jag är jävligt nöjd över gårdagen!!!




Kommentarer
Postat av: gunilla

Vad ni är duktiga, jag är så stolt. <3

2011-10-23 @ 20:25:57
Postat av: Mamman

Duktiga brudar!!!

2011-10-24 @ 00:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0