In my bed

Ligger i sängen med en stor långhårig schäfer kille över mig. Han passade på att hoppa upp när Rasmus klev upp i morse- så söt! Han är verkligen rolig våran bebis hund , med ett speciellt namn- Messi. Som sagt har jag två fotbolls idioter till föräldrar. De kanske man inte tror om dom egentligen, eftersom det har varit så mycket häst i mitt liv. Jaja nog om det kanske.
Skulle haft hoppträning för en ny tjej idag , men som tyvärr blev sjuk. Så det tar vi i veckan i stället . Idag blir de någon lång ute ritt med Nibblan , då hon fick gå rätt hårt igår.
Jag & Moa red tillsammans igår, jag satte upp en linje ( berättar snart ). Och moa satte upp studs.
Min linje satte jag upp på medellinjen och hoppas ifrån C till A & ifrån A till C. Satte upp 3 hinder med 10 meter i mellan och mellan hinderna fast i kant i kant med hinderstöden men ändå i mitten låg de bommar på varje sida . Då kommer ifrån höger , hoppas första sedan går ut i vänster och lägger volt runt bommen , där efter hoppar tvåan och går ut höger och rundar bommen sedan hoppar trean och slutligen går ut höger. Kanske är svårt & förstå hur jag menar , men kan försöka rita upp den o lägga ut den. Den övningen rekommenderar jag verkligen, super bra! Körde även lite tävling om vem som kunde rida på flest gallopp :).

Blir så trött på en del häst folk. Åh att alla tror sig vara bäst. Menar självfallet inte alla, men finns många som jag irriterar mig på. Var glada över att ni har häst i stället & pressa inte dom allt för mycket. iallafall jag känner att efter den fruktansvärda döden som älskade Hickatead var med om så skulle nog alla bli glada om man tog sig mer tid & mysa med hästen än att pressa dom små liven .

Nu lite glädje kanske , i kväll blir det fest :).
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0