mantorp

Hemma efter en dag i Mantorp med Nibban. Det gick super bra :) . Jag va lite orolig att hon blivit liten D-ponny så ja tog in henne i ridhuset och longerade lite :). Men hon va super avslappnad!

Väl inne på mätningen så skötte hon sig nog bäst! Stod nästan lös & helt själv, inget skrapande och inget trampande . Så jag är väldigt nöjd.

Jag nämnde tidigare att jag va lite skraj att hon gått över till D-ponny.. Då vi vill att hon ska stanna som stor C-ponny.. Allt blir lättare så. För reglerna skulle tydligen ha ändrats med att dom inte drar bort för skor eller sula.. Men nae ni så va inte fallet. Reglerna va icke ändrade och om drog bort för allt som vanligt.. Så jag blev lurad. Mätmannen blev själv förvånad när vi nämnde det. Och berättade tydligt och klart hur dom mäter och hur mycket dom tar bort för skor och sula. Tack för de :)..

Blev en lång dag så vi hann inte till hoppträningen, då jag tycker att de räcker för idag för henne. Långt med åkande o sen nya händelser . Så hon fick stå från ridningen idag :). I morgon blir de nya tag.

Ska se om jag ska åka bort till eriksberg och hoppa lite bana nästa vecka inför tävlingen som är snart:). Men de återstår att se. Om vi åker bort dit tar vi med båda hinderdukarna o nya vattenmattan :). Hoppas våran bana har tinat upp så vi slipper fara dit bort för banhoppning.



Världens bästa ponny! Sköter sig så himla bra på nya ställen! Mitt<3



/ Sabina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin ponny du har :)

2011-03-22 @ 19:49:47
URL: http://ljungbackens.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0