fartfylld torsdag

Två ridpass väntar min eftermiddag! Först ska ja rida min älskade prinsessa på terrängbanan, hoppas hon är sammarbetsvillig & sådär fin som hon varit i flera veckors tid :). Sedan ska ja lägga min energi på Maja. Ska hjälpa Helena att få igång henne, vilket jag tycker är jätte roligt. Men hockey utrustningen åker på, för hon har stått i 2 månader. puuh.. Hoppas jag överlever, skämt åt sido (:  . Ska mest skritta länge på henne o försöka vänja henne med att komma igång igen, hästar älskar verkligen att få skritta speciellt innan och efter själva ridningen det är super viktigt.. Lätt att en del ryttare glömmer bort det och hellre jobbar igång direkt bara för hästen känns spänd och väldigt på tårna. Men det är helt tvärt om, inte bara jag som sitter o skriver så bara för jag tycker de, men verkligheten ÄR faktiskt så. Hästarna måste vänja om sin dag från att gå ifrån hagen hela dagen till att ha en ryttare på ryggen. Dom njuter inombords av att skrutta runt länge o bara få tänka. Det är inte bara unghästarna som kräver det, utan ALLA hästar.

Ska iallafall avsluta med att trava ett varv i varje varv på halv lång tygel med Maja. Och sen en lång avskrittning :). Så ser mitt tänk ut över Majas träning idag! Får hoppas det går sådär bra som jag vill! Annars kommer jag förstå henne till hundra. Hon har rätt mycket egen vilja & väldigt mycket energi. :)


Maja på bilden.


/ Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0