Tisdag!


Två underbart fina hästar, klara för dagen.
Va uppe och red i en av de stora sommarhagarna. Det är som ett stort fällt! Ska se om de finns intresse vid flera i stallet att bygga fälttävlans bana där uppe!! VET att de inte är någon hitt för en i stallet.. Men finns det inget ordspråk som heter fem mot en?;)
Joker busade lite idag som vanligt, och han va pigg och kry!! Hoppas att de håller i sig nu:). ( igen..)
Nimble skötte sig exemplariskt!!!!!! Är så sjukt stolt över hur bra hon blivit på så kort tid! Körde massa galopp intervaller, så hon blev svettig och väldigt skitig :).
Fanns snö på sina ställen vilket jag tyckte va väldigt bra eftersom, hon får jobba mycket mera och hon blir starkare :).

Igår måndag så red ja ut med nibban. Mamma och ploj följde med och gick :). Även Rasmus följde med.. Han fick se en pigg och het ponny tramsa runt lite .. Men galoppen va SUPER! Hon har blivit så stark och cool :).

Första tävlingen = Uppskjuten..:(  Den är NÄSTA söndag.. Och jag ska operera mig på torsdagen pecis innan.. Så får vänta lite till.. Vilket jag tycker är jätte tråkigt.. Som tur är kommer jag inte bli borta länge.. Kommer säkert rida lördagen.

På torsdag bär det av till stan med mamma, för då ska ja köpa mina nya ridstövlar :). Det tycker jag att jag är värd efter alla sjukdommar och så har jag haft mina tretorn i snart 2 år :). Dem ser ju dock nya ut än, men de är för jag har skött dom så bra :).

Ha en bra kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0