You can try to stop me

Har haft en bra ledig dag idag med mycket hästar och stall. Åkte ner till stallet lagom tills de flesta skulle få lunch hö, gjorde sedan alla stallsysslor innan ridning. Ridbanan var endast vattnig idag, no ice och därför gick de kanon att rida där. Red igenom henne lite efter gårdagens hoppträning och hon var väldigt fin idag, något starkare i höger fast mycket bättre och mjukare än igår.

Måste bara säga att hon va åzum på hoppträningen igår, hon var verkligen taggad och super rolig att rida. Det blev ett par veckor utan träning och det tror jag uppskattades , för de gick och rida henne mycket bättre. Maria va sjukt nöjd , jag var minst lika nöjd. Åhh super glad :).


I morgon tänkte jag rida ut om underlaget funkar och det inte är blank is på sina ställen, annars får de bli ridbanan igen. Huvudsaken är att hon hålls igång och rids nu. Hon kommer inte få nån såkallad " vintervila" som många andra hästmänniskor anser att hästarna ska ha. Men nu den senaste månaden har hon istället fått vila lite mera i veckorna och gått lite lugnare, då med lugnare menar jag ingen åkaivägträning ;).. Hon kommer få nån vecka här och där då hon kanske får stå 3 dagar i rad, men absolut inget långvarigt, då det inte uppskattas hos min häst. Hon är så pass fin nu att hon bör hållas igång osv. Synd man inte kan ha henne hela livet<3.


Plojen va super pigg idag och ingen mer än jag uppskattar det. Myste med honom idag ännu mer, borstning och liten promenad även lite godis. Finns ingen bättre ploj, världens bästa kille! I morgon ska han få gå ut ett tag efter två dagar inne och han kommer bli som en två-åring . Ploj blir på nyår hela 33 år gammal och det finns ingen jag älskar mera än honom<3


NU ska jag sova I hope. Min kille är på ingång efter en kväll i Norrköping - Jag har fått den bästa killen i hela världen, är så tacksam för att jag har honom. Världens bästa kille som jag älskar väldigt mycket, honom kommer jag dela resten av mitt liv med.


nattiluu





Min Elit<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0